Lördagen den 27 juni 2026
Oberoende nyheter och fördjupande journalistik
Nöje & kultur

Jeremy Allen White splittrad när "The Bear" tar slut efter fem säsonger

Jeremy Allen White splittrad när "The Bear" tar slut efter fem säsonger

Foto: AI-genererad illustration

Skådespelaren Jeremy Allen White beskriver blandade känslor inför att den kritikerrosade serien "The Bear" nu avslutas efter fem säsonger.

Text: Saga Holmström

Sorg och tacksamhet i ett

White, som spelat kocken Carmen "Carmy" Berzatto genom hela seriens gång, säger till TT att avslutningen väcker starka känslor.

– Det är tråkigt. Jag kommer att sakna alla arbetskamrater och jag kommer att sakna allt det som vi har velat säga med serien, säger Jeremy Allen White.

Samtidigt lyfter han fram tacksamheten över att ha fått vara en del av projektet och den framgång som följde. Att serien skulle bli en sådan succé var dock inget han räknade med från början, enligt intervjun. Fokus låg istället på att skapa något meningsfullt.

En serie som överträffade förväntningarna

"The Bear" har under sina fem säsonger vuxit till en av de mest omtalade dramaserier på senare år, hyllad för sin intensiva skildring av restaurangvärlden och de mänskliga relationer som utspelar sig i köket.

Whites roll som den självdestruktive men briljante kocken Carmy har gett honom internationellt genombrott och bred kritikerhyllning. Att serien nu avslutas markerar slutet på ett projekt som formade hans karriär på ett sätt han inte förutsett.

Seriens femte och sista säsong är ännu inte släppt, men avslöjandet att den utgör seriens finale sätter punkt för ett av TV-dramats mer uppmärksammade kapitel under 2020-talet.

Dela:
Annons Annons