Torsdagen den 25 juni 2026
Oberoende nyheter och fördjupande journalistik
Politik

Busch välkomnade Andersson med glass i Visby

Busch välkomnade Andersson med glass i Visby

Foto: Freepik

Ebba Busch (KD) tog emot Magdalena Andersson (S) med en glass när S-ledaren anlände till Visby på onsdagen för Almedalsveckan, rapporterar TV4 Nyheterna.

Text: Inez Lindqvist

Ett inbokat möte som Busch inte vill kalla möte

Det korta samtalet mellan partiledarna var inbokat på förhand, enligt TV4 Nyheternas uppgifter. KD-ledaren tonar ner betydelsen av träffen.

– Jag är en vänligt sinnad partiledare och jag tror att jag hittills har betat av de flesta partiledare som kommit till ön, säger Ebba Busch till TV4.

Almedalsveckan samlar partiledarna i Visby

Almedalsveckan är den årliga politiska mötesplatsen på Gotland där partiledare, lobbyister och journalister samlas för seminarier och samtal. Mötet mellan Busch och Andersson är ett av många informella och formella kontakter som äger rum under veckan.

Huruvida de två diskuterade något politiskt innehåll under glassmötet framgår inte av TV4:s rapportering.

Dela:
Annons Annons