George Russell vann i Österrike och närmar sig VM-ledaren
Foto: AI-genererad illustration
George Russell tog sin andra seger för säsongen i Österrikes grand prix och minskar nu avståndet till stallkamraten Kimi Antonelli i formel 1-VM.
Russell slog Verstappen i extrem värme
Loppet kördes under extrema förhållanden, med 35 grader i luften och 46 grader i asfalten när startskottet gick. Trots hettan levererade Russell en dominant körning och korsade mållinjen före Max Verstappen i Red Bull.
Det var Russells andra seger den här säsongen, rapporterar Omni.
Mercedes dominerar VM-toppen
Med segern klättrar Russell i den sammanlagda ställningen och jagar nu stallkamraten Kimi Antonelli, som fortfarande leder formel 1-VM. Att två Mercedes-förare toppar tabellen understryker hur starkt det tyska stallet har presterat under säsongen.
Nästa tävling väntar om en dryg vecka, och frågan är om Antonelli lyckas hålla undan när Russell nu har funnit vinnande form.


